Ryanair blijft poeslief naar klanten

  • Home
  • Ryanair blijft poeslief naar klanten

ryanair-eendIn een advertentie in de Irish Independent bedankt Ryanair haar reizigers. Het is weer eens wat anders dan beledigende en problemen-ontkennende uitspraken van topman O’Leary.

Eerder maakte de Ierse prijsvechter bekend dat je vanaf 1 februari een stoel kunt reserveren bij Ryanair. De stoelen zijn nu al te boeken. Er zijn 2 opties:

  • Premium seat. Deze optie biedt iets meer beenruimte (bij nooduitgang bijvoorbeeld) en priority boarding voor €10.-
  • Standard seat. Deze stoel reserveren kost €5.- Priority boarding kan je er desgewenst meteen bij boeken voor €2.-

Ryanair is al een tijdje bezig klantvriendelijker te worden. Zo mag je naast je 10kg handbagage ook een 2e (kleine) tas meenemen aan boord, iets wat zeker de vrouwelijke passagiers zeer op prijs stellen. En als je vergeten bent om je instapkaart te printen hoef je niet langer 75 euro te betalen maar slechts 15 euro. Vanaf vandaag kan je op de website je gegevens opslaan zodat je niet steeds alles opnieuw in hoeft te vullen als je gaat boeken.

En de lol is nog niet klaar. Ryanair belooft in een krantenadvertentie nogmaals een tweede tas in de cabine, een betere website en een toegewezen zitplaats (kost wel geld). De Ierse luchtvaartmaatschappij is niet voor niets bezig haar leven te beteren want ze verliezen flink terrein op de naaste concurrent EasyJet. Daar waar ze in het verleden dachten dat uitsluitend de prijs doorslaggevend was, zijn ze in Dublin kennelijk toch van gedachten veranderd.

thanks-ryanair-flyer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *